Nastavení Title tagu na webu
Title tag je velmi důležitý On-Page faktor, který by neměl na Vaší optimalizované stránce chybět. Každá stránka by měla mít svůj vlastní Title tag, který stručně vystihne o čem stránka je. Vhodné je také napsat klíčové slovo o které usilujete, nejlépe hned ze začátku Title tagu.Jak Title tag napsat správně?
Title tag má zásadní význam pro SEO a je jeden z nejviditelnějších textů v SERPu (search engine result pages). Proto je nutné dodržovat určitá pravidla.
Pro ideální Title tag se můžete inspirovat v titulcích magazínů, novin atd., kde se podstata titulku shoduje s účelem - zaujmout čtenáře. Pro SEO se budete docela často setkávat s propojením dvou světů - zaujmout čtenáře a současně informovat vyhledávacího robota, o čem Vaše stránka je.
4 pravidla pro Title tag
1. Atraktivní nadpisek přitáhne čtenáře
Atraktivita - jde o to, titulkem zaujmout čtenáře
2. Klíčové slovo v titulku pomůže posílení SEO
Klíčové slovo - podstrčit vyhledávači klíčové slovo, na které chcete být vidět
3. Správná délka titulku
Délka titulku - zachovat správnou délku titulku
4. Unikátní Title tag
Unikátnost - odlišit titulek od ostatních popisků na webu (nekopírovat jej do nadpisů na stránce, nebo do meta description, apod.)
Kam se jménem firmy v Title tagu
Existují spekulace, zda je nutné uvádět do titulku jméno firmy, nebo portálu. V případě, že se do titulku jméno firmy píše, podporuje se tím branding (posilovaní značky), ale na druhou stranu se zase ubírá prostor pro výstižný titulek. Pokuste se zvolit optimální řešení a pokud je název Vaší firmy příliš dlouhý, uveďte jej jen v titulku na hlavní straně a na ostatních stránkách jej neuvádějte.
Nejdříve popisek a pak branding
Z pohledu logiky směru, kterým vyhledávací robot prochází web, je vhodnější uvádět jméno firmy až na konec titulku, např.:
SEO test zjistí chyby na webu | Síla SEO
Délka Title tagu
Doporučovaná délka Title tagu je 50-60 znaků, protože více znaků už vyhledávače neumí zobrazit a místo dlouhého popisu Title vypíší tři tečky, jakmile překročí zobrazované pole. Ve skutečnosti může Google zobrazit i delší popisek, pokud se vejde více písmenek to šířky 512 pixelů. Je to proto, že např. písmenko "i" zabírá méně prostoru jak např. přísmeno "w".Ukázka zápisu Title tag v kódu stránky
Kde se Title tag zobrazuje?
Title tag se zobrazuje hned na několika důležitých a pro uživatele viditelných místech.
Ve výsledku vyhledávání (SERP)
V záhlaví stránky vyhledávače
Video: Co říká o Title tagu Google inženýr Matt Cutts
Užitečné nástroje a zdroje pro dokonalý Title tag
MOZ blog Title tag emulator (2014)Rozšíření do Chrome - SERP Preview Tool
W3schools - Title tag definice
Jak psát web - zázračný SEO html Title tag
Žádné komentáře:
Okomentovat